Miejsce i termin: Warszawa

Prowadzący: Tim Daelemans D.O. BSc. MSc. Dr. Ost.

Cena: 2950zł

Kurs dla: fizjoterapeutów, studentów fizjoterapii, osteopatów, studentów osteopatii, lekarzy

Zaczniemy od anamnezy i badania odcinka piersiowego kręgosłupa oraz żeber. Jak zbadać mostek? Co jest istotne a co nie? Co literatura mówi nam o istotności najpopularniejszych testów stosowanych w medycynie manualnej? W tej części skupimy się szczególnie na aspekcie neurologicznym. Obecność części współczulnej autonomicznego układu nerwowego w obrębie odcinka piersiowego ma ogromny wpływ na anamnezę i badanie kliniczne, ale oczywiście również na leczenie pacjenta.

Następnie omówimy manipulacje neutralne HVLA w obrębie kręgosłupa piersiowego:

– górny odcinek piersiowy

– środkowy odcinek piersiowy

– dolny odcinek piersiowy

Neurologia jest ważna! Omówimy funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego i jego istotność w kontekście piersiowego odcinka kręgosłupa. Będziemy chcieli skupić się tutaj na zrozumieniu różnicy pomiędzy bólem promieniującym a przeniesionym. Co jest efektem działania układu autonomicznego a co pochodzi z układu nerwowego somatycznego? I co jest potencjalnie możliwe a co nie, jeśli chodzi o ból promieniujący/przeniesiony?

Żebra oraz techniki specjalne dla żebra I i II

Anamneza oraz badanie kompleksu stawu barkowego: staw łopatkowo-ramienny, ramienno-obojczykowy, łopatkowo-żebrowy oraz mostkowo-obojczykowy. Co literatura mówi nam o istotności najpopularniejszych testów stosowanych w medycynie manualnej w odniesieniu do tych stawów? Znowu: duży nacisk położymy na przełożenie informacji uzyskanych podczas wywiadu na klinicznie istotny obraz a następnie przeprowadzimy badanie kliniczne pod tym kątem.

Techniki mobilizacyjne i manipulacyjne dla stawu łopatkowo-ramiennego, barkowo-obojczykowego, łopatkowo-żebrowego oraz mostkowo-obojczykowgo.

Na koniec powtórzymy poznane techniki i przedyskutujemy ich zastosowanie kliniczne na podstawie wybranych przypadków. Każdy z nich przeanalizujemy dogłębnie. Każda z wybranych przez nas technik w planie leczenia powinna mieć uzasadnienie fizjologiczne, neurologiczne oraz biomechaniczne.

Unikalnym aspektem kursu jest to, że Tim w sposób jasny przedstawi mechanizmy działania zademonstrowanych testów i technik oraz wyjaśni, dlaczego niektóre konwencjonalne techniki diagnozowania i leczenia czasami nie działają. Po zakończeniu kursu zrozumiesz, jaka jest przyczyna tego, że pewne metody leczenia działają skutecznie u niektórych pacjentów, a u innych nie przynoszą pożądanego efektu.

Tim nie używa niejasnych i ogólnych wyjaśnień dotyczących mechanizmu działania poszczególnych technik, takich jak: zmniejszenie napięcia, poprawa ukrwienia, wpływ na homeostazę…

Precyzyjne wyjaśnienia naukowe (fizjologia, neurologia, patologia, histologia…) będą wykorzystywane do zrozumienia mechanizmów działania terapii oraz diagnozy.

Dzięki temu leczenie stanie się znacznie bardziej efektywne i skuteczne.